1. Hoe staat het met het gluurdershuurverhogingsproces wat tegen de belastingdienst loopt?
2. Hoe zit het met de zonnepanelen, gaan de reeds gelegde ook in de servicekosten?
Nee, alleen bij nieuw geplaatste zonnepanelen of wanneer de woning met zonnepanelen wordt gemuteerd(opnieuw verhuurd) dan worden de zonnepanelen opgenomen in de service kosten.
3. De dakgoot moet worden schoon gemaakt, waarom doet de verhuurder dat niet?
De huurder is zelf verantwoordelijk voor het schoon houden van de dakgoten bij eensgezinswoning (EGW). Bij meergezinswoning (MGW) is dit de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Men kan een ladder lenen bij de Woningstichting. zie:
https://wsap.nl/dakgoten-en-behangstomer
4. Onder de zonnepanelen liggen geen matjes, nu kunnen vogels er onder nestelen?
Vogelwering is niet noodzakelijk bij zonnepanelen.
Wanneer zij zich nestelen onder jouw zonnepanelen, kunnen de zonnepanelen wel minder warmte kwijt doordat ventilatie van de zonnepanelen wordt gehinderd door de vogelnesten.
5. Het onderhoudsschema van de complexen staat niet meer op de website, dit wordt gemist.
De verhuurder licht de huurders in wanneer de planning voor het vervangen van de keuken of douche aan de beurt is.
De huurder kan zelf kiezen of hij dat in dat jaar wil laten uitvoeren. Wanneer hij dit NIET wilt komt het jaar daarop weer de vraag of men het nu wel wil laten uitvoeren.
6. Wat gebeurd er met de E-F-G verkoopwoningen en kunnen deze ook zonnepanelen krijgen?
De vraag over plaatsing van de zonnepanelen zal men aan de Woningstichting moeten stellen, zij bepalen of het dak geschikt is dan wel binnen de bedrijfsvoering valt. De woningcorporaties
moeten deze woningen uiterlijk 2028 zodanig hebben gerenoveerd dat ze een beter energielabel hebben: minimaal D.
7. Worden er zonnepanelen geplaatst als het dak aan vervanging toe is?
Iedere huurder kan buiten aangenaam besparen zonnepanelen aanvragen bij de Woningstichting. De Woningstichting kan aan de hand van het onderhoudsschema van het dak van de woning deze pas
later te plaatsen, zodat ze niet binnen enkele jaren alsnog weer verwijderd moeten worden voor het vervangen van het dak.
8. Bij nieuwe huizen in Breezand ligt er veel puin in de voortuin, het is een klacht die bij meerdere huurders klinkt?
Als er meerdere huurders hierover klachten hebben is het slim om gezamelijk hierover een klacht neer te leggen bij de Woningstichting.
9. Een huurder geeft aan vochtproblemen in huis te hebben (schimmelvorming bij het raam), krijgt bij de woningstichting geen gehoor?
De Woningstichting neemt contact op met de huurder om de oorzaak van het probleem te komen.
10. Rookmelder waar de batterijen van op raken beginnen te piepen en kunnen niet afgezet worden, wat is hier in het weekend aan te doen?
Nee, dit is geen spoedeisende zaak. Heeft men er erg last van dan kan men de melder tijdelijk verwijderen en in een ruimte neerleggen waarbij men het geluid niet hoort. Belangrijk hierbij is
wel dat men direkt na het weekend een storingsmelding bij de Woningstichting doet.